Bewust boeken

Cuba

Proost! De bandjes waren ook All inclusive

Ik struin, surf en lees. De mooiste stranden, de prachtigste uitzichten en de heerlijkste bedden. Ja, ik ben een accommodatie aan het zoeken voor Jamaica. Geen straf, want terwijl ik aan de snuffel ben, kom ik veel handige tips tegen. Ik heb best veel wensen, of zijn het eisen? Budget graag, hutje op het strand is fijn, reggae-vibes in de buurt, maar dan ook nog het liefst een beetje groen en eco. Via reviews probeer ik ook nog even te achterhalen of hieruit blijkt dat het personeel respectvol behandeld wordt.

All inclusive?
Ik heb wel eens in een All inclusive hotel geslapen moet ik eerlijk bekennen. Voor werk, maar ook privé en totaly bewust geboekt. Maar ook eens per ongeluk, zoals op Cuba. De casa die we vooraf in Nederland geboekt hadden bleek geen casa te zijn, maar een All inclusive resort. Gelukkig was dat maar 1 nachtje en hebben we er enorm om gelachen. De receptioniste kon het niet zo waarderen dat ik, al proestend van de lach het moment dat mijn vriend zo’n plastic All inclusive bandje om zijn pols kreeg omgeknoopt, vast wilde leggen met mijn camera. Ach, het heeft zeker ook voordelen.

Cuba1

Het onvergetelijke bewijs

Kleinschalig
Blijer word ik van een gezellig en kleinschalig guest house bijvoorbeeld, waar de opbrengsten direct naar de eigenaar en personeel gaan, in plaats van naar het hoofdkantoor van een grote keten. Plus dat de omliggende restaurants hun klanten zo niet verliezen aan de All inclusive resorts. Alles heeft natuurlijk een andere kant, zo’n resort biedt natuurlijk wel veel werkgelegenheid voor de lokale bevolking, wat erg positief is. Maar dat ook daar niet altijd over nagedacht is, bleek in Panama. Er liggen daar prachtige splinternieuwe resorts aan de Pacific Coast te wachten op toeristen. Alleen, het is zo afgelegen dat het voor de lokale bevolking financieel niet mogelijk is om van huis naar werk en andersom te komen. De hoteleigenaars willen niet meedenken, dus blijft het gewoon leeg. Zonde! Het argument dat een All inclusive uiteindelijk vaak goedkoper is kan waar zijn, maar elke dag zelf bepalen waar en wat ik eet en geen druk voelen (we moeten terug naar het hotel want daar is het INBEGREPEN) is voor mij waardevoller.

Nu wel bewust geboekt!
De accommodaties voor Jamaica zijn inmiddels geboekt! We gaan ook al over een paar weekjes, het aftellen kan beginnen. Heel erg blij word ik van Great Huts in Port Antonio (ik verheug me al op de Blue Mountains en de Blue Lagoon!). Het is namelijk een ECO resort! De kamer die we geboekt hebben is redelijk betaalbaar. En er zijn yoga lessen! Mijn vriend en tevens reismaatje weet dit laatste nog niet, dus sssssssssst! Ook zag ik dit op de site, en ik als dierenvriend word daar nu al vrolijk van: Small lizards, frogs and hermit crabs wander freely in and out of guest rooms. Those afraid of these harmless creatures will not be happy at Great Huts.

Great Huts port Antonio

De eerste drie nachtjes logeren we hier in Great Huts. (Beeld: site Great Huts)

Great Huts

Voetjes in het zand (en ook zand in bed waarschijnlijk…)!
(Beeld: site Great Huts)

Bamboo hut, Great Huts, Jamaica

Het laatste nachtje in Port Antonio logeren we in de Bamboo Hut.
(Beeld: site Great Huts)

In Negril slapen we in een heel vrolijk en kleurrijk hotel aan het strand, het Sunrise Club Hotel! Ziet er ook heerlijk uit! Hier gaan we naartoe voor onder andere de mooiste zonsondergangen en vele snorkelmomentjes.

Sunrise Club Hotel, Negril

In Negril logeren we in het kleurrijke Sunrise Club Hotel!
(Beeld: site Sunrise Club Hotel)

Heb jij tips of must-see’s voor Jamaica?

Categorieën: Bewust reizen, Reisinspiratie | Tags: , | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “Bewust boeken

  1. Oohhh wat lijkt me dat een geweldige plek! Hier in Bonaire springt er ook regelmatig een kikker in je nek op ons terras, en lopen de leguanen en hagedissen vrolijk rond. Kolibri’s, suikerdiefjes, het houdt niet op. Fijn! Alvast heeeeeel veeel plezier op je reis, maar dat komt vast goed!

  2. Aah, klinkt heerlijk, veel plezier alvast!

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.