Ontmoetingen all over

Norwegian Getaway

De gloednieuwe Norwegian Getaway in de haven van Rotterdam

Een tijdje geleden schreef ik een blogpost over ontmoetingen met locals tijdens vakanties. Vandaag ben ik thuis aan het nagenieten van een inspirerende week vol met gezellige borrels en gesprekken. Omdat deze week voelt als een soort reis langs nieuwe bestemmingen en ontmoetingen vond ik het wel een blogpost waard! Lees je mee?

Zaterdag en zondag

Bloggerscruise met de Norwegian Getaway
De week begon zaterdag 11 januari met een heuse bloggerscruise voor Cruise Travel! Wat een leuke travelbloggers mocht ik meenemen aan boord van de Norwegian Getaway. Allemaal verschillend maar stuk voor stuk krachtige dames en heren met een verhaal en interesse in nieuwe ervaringen. Onderweg naar Rotterdam heb ik gekletst met Natasja alsof we elkaar al jaren kennen en vol bewondering geluisterd naar Milou, wat een inspirerend exemplaar is dit. Het onbevangen lef van Henriette is opvallend en Justine heb ik leren kennen als een observerende dame met een verrassende kijk en een ingetogen openheid. Ik heb tijdens deze cruise het sporten even links laten liggen, maar gelukkig heb ik mijn buikspieren en lachrimpels kunnen trainen tijdens het diner met Anneke en Nicole van Nomad and Villager, inclusief meneren. Heerlijk om even in het leven van deze eigenzinnige reisprofessionals mee te kijken. Dat Mandy naast blogger een uitstekend entertainer is, dat heb ik geweten! Al snel belandden we in de pianobar op het podium. En die travelblogger polonaise, please zeg me dat ik dat gedroomd heb… En dat het altijd leuk is om digitale explorer en ANWB collega Lars Boom te plagen hoef ik natuurlijk niet te vertellen. Bloggers, via deze weg dank voor jullie energie, interesse en frisse kijk op het cruisen!
Was je er niet bij en wil je terugblikken? Via #ultimategetaway vind je alle tweets.

Travelbloggers in het  Teppanyaki restaurant

Travelbloggers in het Teppanyaki restaurant

Travelbloggers

Justine, Milou en Henriette

Norwegian Getaway vuurwerk

De haven Rotterdam wenst de Norwegian Getaway een behouden vaart met prachtig vuurwerk.

Een verrassing was dat Rudy Beckx van Cruise en Style ons bij de uitgang van de cruiseterminal een gloednieuwe editie van zijn glossy cruise magazine aanbood. Extra leuk voor mij, omdat ik mijn eigen bijdrage over het Panamakanaal nog niet op papier gezien had. Best wel beetje trots op.

Cruise & Style

Mijn publicatie voor Cruise & Style is nu dan echt waarheid

Dinsdag en woensdag

De Vakantiebeurs
Vandaag is het alweer de laatste dag van de jaarlijkse Vakantiebeurs. Dinsdag en woensdag was ik zelf van de partij. Ik had twee petten op, die van TravelLin en Cruise Travel. Dinsdag startte de dag met een toffe workshop van Steven van Belleghem, georganiseerd door Reiswerk en NHTV. Wat een inspiratiebom is deze vlaamse verrassing! Steven vertelt energiek en met humor. Focus van het verhaal was hoe je het hart van je klant wint en het belang hiervan. Wat ik ook in mijn oren heb geknoopt is de funfactor die het boeken van een reis voor een klant heeft. Als marketeer in de reisbranche was deze sessie een must-hear.

De traditionele cruiseborrel was letterlijk een bruisende afsluiter van deze dag!

Woensdag stond in het teken van duurzaamheid. Op De Vakantiebeurs heb ik de ANVR training Changes in Tourism gevolgd. Spreker Xavier Font gaf tools om duurzaamheid onderdeel te laten worden van je DNA. Elise Allart van TUI en Gert Nieuwboer van SNP Natuurreizen inspireerden de luisteraars door de geheimen van hun eigen acties te delen. Ik als groene Linda zijnde vond dit een erg interessante dag. Na afloop trof ik Milou bij de Gambia stand, terwijl ik even bijkletste met Daphne! Een mooie vlecht was het resultaat.

Gambia

De verleiding was te groot

Met een hoofd vol ideeën ging ik op weg naar de borrel van Zoover, georganiseerd door Sabine (zij verzekerde mij ervan dat mijn hoofd echt niet groter was dan normaal… het voelde namelijk anders…;-) ). Zoover zoekt naar samenwerkingsmogelijkheden met travelbloggers, vandaar deze ontmoetingsborrel. Na de presentie heb ik vele nieuwe gezichten in real life gezien. De gesprekken tussen de bloggers onderling ervaar ik als erg open, tips worden uitgewisseld en het delen van je onzekerheden zorgen voor herkenning. Mooi om een onderdeel van te zijn. Na een hapje en drankje bij Zeyn met Lars, Sabine, Alexandra en Patrick ging ik met een blij gevoel naar huis.

Zoover borrel

Gezellig borrelen met Zoover en heel veel travelbloggers.
Bron beeldmateriaal: @puur

De rest van de week was ook goed gevuld met wat vrije tijd, etentjes met familie en vrienden en vandaag wat broodnodige me-time. De week is voorbij gevlogen! Meestal vind ik mijzelf nogal een einzelganger, maar als ik zie hoeveel energie ik van deze week vol ontmoetingen heb gekregen, is dat misschien een term die ik achter mij moet laten.

Hoe was jouw week?

Je vindt mij ook op Facebook!

Categorieën: Inspiratie, Reisinspiratie | Tags: , | 24 reacties

Berichtnavigatie

24 gedachten over “Ontmoetingen all over

  1. Wat een lief complimentje, dankjewel! En wat een leuke week hè? Ik ben ook van hot naar her gerend, en moet er nu echt weer aan wennen dat ik nu weer thuis ben, en waak ervoor dat ik de oren niet van Meneers kop af klets. En tof van je publicatie! Ik denk niet dat je er ooit aan went om je artikel en naam in een tijdschrift te zien staan :-)

    • Haha, herkenbaar, ik moet ook oppassen dat ik niet tot vervelens aan toe over hetzelfde klets. Ik het niet geteld maar de woorden van deze week waren toch wel: Vakantiebeurs en bloggers (en alle varianten hierop…). Fijne ‘gewone’ week!

  2. Wat een heerlijk artikel! Ik vond het ook super om je beter te leren kennen tijdens de cruise, wat hebben we gelachen. Voor herhaling vatbaar!

  3. Ja beter hebben we die polonaise gedroomd met z’n allen! En oh de foto’s… ;-) Fijn dat ik je de oren van de kop mocht kletsen. Nu al zin in de volgende keer!

  4. Wat een leuke blog Linda! Ik heb je helemaal niet als een einzelganger leren kennen, eerder als een open, leuke en op zijn tijd gekke vrouw die houdt van een feestje;) de polonaisefoto’s blijven in travel bloggers land;P Bedankt voor je complimentje, vind het bijzonder dat zo te lezen als jij het schrijft;). Ik heb echt een onvergetelijk en bijzonder weekend gehad met jullie allemaal!

    • Dank je wel, lief wat je schrijft! Het was een inspirerend weekendje, leuk dat je zo snel met je blogpost bent! Hoezo firsttime cruiser, je bent nu een ervaren cruiser! ;-)

  5. Wat een leuke post en die ontmoetingen maken het reis bloggen extra leuk, althans dat vind ik :)
    En je hoofd was echt ok :)

  6. Ik denk dat ik me maar ga omscholen van Guusje Gezond naar Guusje Reist ;)

    • Neeeeeeee! :-) Je blog is veel te leuk! Reisgerechten passen natuurlijk heel goed! En hoe je gezond kan blijven eten tijdens je vakantie, tips daarover lijkt me leuk!

      • Hahaha! Reis- of rijstgerechten? ;)
        Ok, neem jij me de volgende keer ook mee op cruise? Dan verdiep ik me in de culinaire hoogstandjes! ;)

      • Kijk, dat zijn de ideeën! Dat ik daar nou niet op ben gekomen. Het idee moest blijkbaar nog even rijzen… ;-) Ik zet je op mijn lijst.

      • Hahaha! Top! Mocht ik een uitnodiging krijgen voor een culinair evenement op een blog waardige locatie dan ben jij bij deze mijn partner! :)

      • Deal! Leuk!

  7. Heerlijk vond ik het om afgelopen dinsdag al die bekende gezichten eindelijk eens weer (terug) te zien! Ondanks dat 95% van het contact onderling natuurlijk online gaat, is het offline net zo gezellig! Leuk dat je bij de Gambia stand langs kwam of course ;-).

    • Hee Daphne, zeker leuk om je weer even te spreken bij The Gambia! :-) Heb het jaren verkocht als bestemming, dus leuk om weer even in de sferen te zijn. Hopelijk mag je gauw zelf die kant op.

  8. Wat een leuk stuk, zo jammer dat ik je alsnog nauwelijks heb gesproken tijdens deze drukke week. Moeten we zeker eens doen!

  9. Wat een tof overzicht, heerlijk om te lezen!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

