De Vakantiebeurs of Online: wat wint?

De Vakantiebeurs online

De Vakantiebeurs online

De tel ben ik kwijtgeraakt. Hoeveel vakantiebeurzen zou ik al bezocht hebben? Vanaf 1997 werk ik namelijk al in de reisbranche, maar ook voor die tijd was ik op De Vakantiebeurs te vinden. Dit jaar ben ik natuurlijk weer van de partij en heb ik zin in gezellige ontmoetingen, inspiratie en kennismakingen met verrassende bestemmingen.
Maar hoe zit het nu met zo’n bezoek aan De Vakantiebeurs? Wat is de meerwaarde? Ik kan toch gewoon online mijn vakantie boeken? Waarom wachten tot januari? Dit zijn vragen die ik in mijn omgeving regelmatig hoor.

Wat wint, internet of persoonlijk contact?

Tweede liefde
In mijn ogen hoeven we niet te spreken over een wedstrijd. Internet is natuurlijk geweldig en een onmisbare informatiebron. En, wat ik persoonlijk een belangrijke ontwikkeling vindt: los van informatie vind je online steeds meer reisinspiratie. Je zoekt het op wanneer het jou uitkomt, wat natuurlijk een grote plus is. En met beoordelingssites als Zoover en Tripadvisor lees je ook nog eventjes wat je buurman van dat ene hotel vond. Ook zijn er zoveel leuke travelbloggers die relevante informatie geven. De content van blogs zijn authentiek en worden daarom als geloofwaardig bestempeld door de lezer. En wat dacht je van de tips die travelbloggers geven? Deze staan vaak niet in de reisgidsen, maar hebben wel de persoonlijke goedkeuring van de betreffende blogger gekregen. Off the beaten track dus. Blogs van reisorganisaties zorgen ook voor een inspirerend leesmoment. Hier vind je bijvoorbeeld reisreports van klanten. Authentiekere content is er bijna niet te vinden. Ik haalde mijn reisinspiratie uit reisgidsen (heerlijk even bladeren en wegdromen, dat blijf ik ook zeker doen), want online bleef achter, het ‘lekkermaak’ moment werd in mijn beleving compleet overgeslagen. Gelukkig is er nu een online inhaalslag gaande. Mijn liefde voor papier wordt hierdoor niet minder, wel maak ik bit by bit ruimte voor een tweede liefde, de virtuele variant.

Ideale mix
Maar toch. Het vinden van reisinspiratie blijft toch een mix. Tussen het wereldwijde web en het persoonlijke contact. De Vakantiebeurs is er om te proeven, ruiken en beleven. Mijn laptop en smartphone zitten bomvol vakantie verhalen maar ik ruik ze niet! Persoonlijke contact is het meest waardevolle ingrediënt van De Vakantiebeurs. Iemand de hand schudden, dat gaat online niet lukken. Op De Vakantiebeurs ontmoet je de persoon achter het bedrijf, je voelt of je daar een klik mee hebt. Je ontmoet medereizigers en ambassadeurs en raakt geïnspireerd door hun enthousiasme. Je ontmoet zelfs de landen, er zijn genoeg locals speciaal overgevlogen om jou kennis te laten maken met hun land en cultuur.
Als het dan toch een wedstijd wordt, mag ik dan twee winnaars aanwijzen? De Vakantiebeurs wint in de categorie Verfrissende Contactmomenten! Online is dan de winnaar thuis, want comfortabel aan de keukentafel volgt de beslissing. Deze twee reisinspiratiebronnen zijn dus gelukkig nog steeds aan elkaar gewaagd en vullen elkaar mooi aan.

Wat is er nieuw?
Zoals elk jaar vind je nieuwe bestemmingen en zijn er veel mooie reizen te winnen.
De opzet van De Vakantiebeurs is dit jaar anders. Ik als marketeer word hier erg blij van, de behoefte van de klant is namelijk centraal gezet. Omdat themavakanties de trend zijn, is dit verwerkt op de beursvloer en kan je je oriënteren op thema’s als Vaar, Samen, Zien, Beleef. Klinkt best makkelijk en overzichtelijk. Ik ben benieuwd! Nog maar een paar dagen wachten, dan ga ik het ervaren.
Ik ga ook zeker een kijkje nemen bij Unicef, zij hebben een mooie actie genaamd Hero for Zero waar je in actie kan komen tegen kindersterfte. Ook struin ik eventjes de wereldhulpmarkt af, hier zijn leuke souvenirs te vinden waarbij je bij aankoop een bijdrage levert aan eerlijke handel.

De Vakantiebeurs is geopend van woensdag 15 januari t/m zondag 19 januari van 10.00 uur tot 18.00 uur (vrijdag zelfs tot 21.00 uur!). Online koop je je entreekaartje al vanaf € 12.

Ga jij naar De Vakantiebeurs? En wat is het doel van jouw bezoek?

Categorieën: Reisinspiratie | Tags: , | 8 reacties

Berichtnavigatie

8 gedachten over “De Vakantiebeurs of Online: wat wint?

  1. Helemaal mee eens. De vakantiebeurs is om te beleven. Hoe hard ik ook mijn best doe, die foto’s en beschrijvingen van wafels en glühwijn kun je toch vanaf je beeldscherm niet proeven. :-)

  2. Ik ben er di en woe ook bij en enorm benieuwd! Geniet al van de voorpret ;)

  3. Ik ben er nog nooit geweest en dompel me dinsdag en woensdag lekker onder!

  4. Ben er ook nog nooit geweest dus we gaan het volgende week allemaal ervaren :)

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.