Parijs: wanneer zie ik je weer?

Macarons, de echte

Macarons, de echte

Wat een leuke bloggerswedstrijd van Accor Hotels. Schrijf jezelf naar Parijs! Met mijn voorliefde voor Frankrijk en de Franse taal waag ik het erop! Ik zie mijzelf al smullen van een stevige espresso inclusief pain au chocolat, genieten van de rust en mystieke sfeer bij Père Lachaise en knabbelen aan een crêpe langs de Seine.

Het leuke van deze wedstrijd is dat je een reismaatje kiest en dan aangeeft waarom je hem of haar een weekendje Parijs gunt. Uhm, is het raar als ik mijzelf een weekendje Parijs gun? Een weekendje met mijzelf? Ik start het jaar altijd graag op in mijn eentje. Even me-time. Goede voornemens op een rijtje zetten. Naar Parijs met mijzelf kan op het lijstje van de goede voornemens. Red ik het, verdwaal ik niet elke minuut? Ik ben namelijk slecht in kaart lezen en met mijn gevoel voor richting is het idem dito gesteld. Gelukkig spreek ik wel goed Frans. En zie ik de romantiek voor me van het ‘Carrie in Parijs’ gevoel. Ik heb Sex and the City altijd een enorm grappige serie gevonden en verwacht dat ik mij net als Carrie heel goed kan vermaken in zo’n gave metropool als Parijs. Toch denk ik ook gelijk aan de scene waarin Carrie voor het raam van een cafeetje staat te kleumen en een gezellig tafereel van vier vriendinnen aanschouwt. Dus. Maar toch. Parijs met mijzelf, Accor en Thalys, het lijkt me wel wat.

Ik ben erg benieuwd hoe Parijs ervoor staat op het gebied van bien-être. Ik zie mezelf een yoga les nemen, een fietstocht maken door de stad en vooral op zoek gaan naar gezellige eettentjes waar biologisch en gifvrij eten hoog in het vaandel staat. En veel mijn Frans oefenen, waardoor ik de stelling van Accor, opening up to others, ter plekke waar kan maken.

Categorieën: Bloginspiratie | Tags: , | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “Parijs: wanneer zie ik je weer?

  1. Parijs is een heeeerlijke stad, ik kan ook niet wachten om weer een keer te gaan.

  2. Ik doe ook mee, morgen weten wie er wint, spannend!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

