TravelLin bestaat zes maanden!

TravelLin

TravelLin vastgelegd op het strand van Scheveningen

16 mei 2013. De datum dat ik mijn eerste blogpost plaatste. Daarna verdween ik onder tafel van spanning. Want ja, de hele wereld kon meekijken, dat vond ik toch wel een ding. Haha!
De naam TravelLin en de header, gemaakt door Zand & Klei, was al veel eerder geboren, maar ik bleef nog een beetje nazwangeren. De drempel om het online wereldje te betreden was nog wat hoog. En nu ben ik alweer zes maanden online. Feest!

Mijn eerste blogpost
Dit kon niet anders dan Alaska worden. Ik had hier al eens een artikel over geschreven voor mijn werk en nadat ik op beurzen mensen tot tranen toe geraakt had was het overduidelijk, Alaska moest en zou de opener worden van mijn blog. Na eindeloos twijfelen of ik wel of niet af zou sluiten met het gedichtje wat ik op de muur van een toilet in een restaurantje daar aantrof, besloot ik het gewoon te doen. Gevolg? Ik kreeg meer reacties over dit gedichtje dan over Alaska! Les? Niet twijfelen en gewoon posten waar ik blij van word.

Het leuke aan bloggen

Inspiratie in alles
Wat ik aan Twitter al zo leuk vond, wordt nog leuker wanneer je een eigen blog hebt. Je kijk op de wereld verandert. Ik kijk ‘creatiever’ naar mijn omgeving en ‘zie’ meer. Inspiratie is overal!

Online ontmoetingen
De online ontmoetingen zijn erg verfrissend! De naam social media wordt waargemaakt. Erg leuk om zoveel creativiteit online te kunnen volgen.

Reacties
De reacties, zowel online als offline op mijn blog zijn zo leuk en hartverwarmend. En verrassend (Lin, ik heb het altijd al in je gezien, dat je een eigen bedrijf zou starten. Huh?)!

Bloggers reizen
Heel erg leuk vond ik mijn eerste trip voor TravelLin via Baltus Communicatie. Denemarken stond er op het programma. Ik had niet verwacht dat dit land zou leuk zou zijn! En het eten, foei wat lekker.
Het belang van bloggers reviews begint ook op mijn werk door te dringen, ik vind het daarom heel tof nu een eerste bloggerscruise te mogen organiseren.

Zijn er minder leuke kanten aan bloggen?

Bloggers stress
Als ‘groentje’ liet ik me wel eens leiden door andere bloggers. Oh, zij schrijven elke dag, ‘moet’ ik dat dan ook? Wanneer dan? Waar halen zij de tijd vandaan? Ik heb er serieus wel eens van wakker gelegen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, het moet leuk blijven of anders stop je ermee, was mijn gedachte daarbij. Inmiddels doe ik mijn eigen ding en dat voelt goed! Soms heb ik zin om veel te bloggen en vliegen de verhalen uit mijn vingers. En soms niet.

Statistieken
Hoe leuk is het om als OffLin (de meeste dingen die ik creëer zijn van papier) de online wereld te verkennen! Toch moet ik ervoor waken de statistieken niet de hoofdrol te geven. Als een artikel waar ik zelf al mijn passie in gegooid heb, niet veel views krijgt, vind ik dat stiekum jammer. Maar ik kan mijzelf er inmiddels ook om uitlachen. Met de hoeveel plezier die ik in een artikel heb gelegd is mijn verhaal namelijk al geslaagd. Kortom, ik ga lekker door met mijn online ontdekkingsreis als travelblogger.

Heb je tips, opmerkingen, verzoekjes, complimentjes over mijn blog? Ik hoor het graag!

Categorieën: Geen categorie | 15 reacties

Berichtnavigatie

15 gedachten over “TravelLin bestaat zes maanden!

  1. Leuk om te lezen! Ook wel herkenning over dat dagelijks blogs plaatsen. Inmiddels heb ik er minder moeite mee en vind ik het fijner een echt leuke blog te leveren, dan dat het moet.

    p.s. ik denk dat je 16-5-2013 bedoeld? ;)

  2. Stefania

    Ik blog inmiddels al een paar jaar, met ups en downs. Soms een maand niet, dan twee blogs per week, want na een tijdje ga ik het missen. Het bloggen laat me mijn avonturen herbeleven. En de interactie tussen de sociale media en het echte leven is een onverwachte bonus gebleken. Kortom, doorgaan. Het is de moeite waard.

  3. exploristanl

    Herkenbaar! Ik ken dat wel, die druk dagelijks te bloggen. Maar heb er voor mezelf goed overna gedacht en kan het meeste kwaliteit leveren met twee posts :) leuk joh, dat je die cruise mag organiseren! X

  4. exploristanl

    Herkenbaar! Vooral dat : moet ik elke dag bloggen? Ik twijfelde daar ook over, maar besloot voor mezelf dat ik het meeste kwaliteit kan leveren met twee blogs per week :) gefeliciteerd!

  5. Gefeliciteerd met je half jaar! :)
    En dat dagelijks bloggen.. jemig ja. Ik blog al ja-ren onderhand maar loop er nog steeds tegenaan. En dat terwijl het schrijven me steeds gemakkelijker afgaat als ik het gewoon doe wanneer ik wil, niet om een bepaald ritme te halen in het posten. En het belangrijkste is ook écht dat het leuk is om te doen, als het een moetje wordt, gaat het plezier volgens mij ook snel weg.

  6. Gefeliciteerd met je half jaar! Gewoon bloggen wanneer je de tijd en inspiratie hebt, ik lees je artikelen graag in ieder geval. Die trip naar Denemarken klonk erg tof, je verslag zag er goed uit!

  7. Ik kom voor het eerst binnen op je blog en leuk om dan gelijk een samenvatting van de afgelopen 6 maanden te lezen :)
    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen en ik ga je daarom zeker volgen!

    Liefs, Linda

  8. Toch nog even gespiekt op je blog na afgelopen woensdag :-) ben alweer druk aan het tikken de hele avond en net zoals je zegt, de ene keer gaat ie goed en de andere keer niet. Net zoals Explorista vind ik 2 keer per week prima. Kwaliteit boven kwantiteit. En dat heeft me toch maar mooi de trip naar Curaçao opgeleverd. Ik kom je vast wel weer eens ergens tegen (Vakantiebeurs wellicht?), veel plezier op Jamaica! xx antonette

    Ps heb onze foto op we12travel gezet. vind je hopelijk niet erg, wel een link naar je site erbij ;-)

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

