Onvergetelijke cruisemomenten

Welkom aan boord

Een warm welkom van de crew van de Silver Whisper

De zee heeft iets magisch. Eindeloos turen in de golven. Altijd in beweging, telkens anders maar toch zo vertrouwd hetzelfde. Mijn favoriete plekje op een cruiseschip is langs de reling. Lekker hangen, turen en wegdromen. De ene keer met een mooi eiland op de achtergrond wat steeds kleiner wordt, de andere keer niets anders dan oneindig blauw. Een ondergaande zon en een lekker drankje erbij maakt het compleet. Deze momenten mogen en kunnen uren duren.
Omdat deze maand Oktober Cruisemaand is en ik vaak de vraag krijg welke cruises ik allemaal al heb mogen maken, haal ik mijn mooiste cruisemomenten even op. Onder het genot van een lekker drankje.

Idyllisch Santorini
Mijn liefde voor Griekenland is ergens aan het einde van de vorige eeuw begonnen en nooit meer overgegaan. Op Santorini was ik nog nooit geweest, dus ik was extra blij toen ik met de Seven Seas Voyager deze kant op ging. Het schip ging aan anker en bracht ons met tenderbootjes naar de kust. Vandaar kon je of met het ezeltje of met de kabelbaan omhoog. Ezeltje was geen optie in mijn ogen, zo treurig, die hardwerkende dieren die dag in dag uit mensen op hun rug naar boven of beneden brengen. Bovenaan wachtte ons een eiland wat zo uit een reisgids weggelopen was. Prachtig! Enorm genoten van dit pittoreske en fotogenieke eiland. Dit is een van de plekken op de wereld waar ‘ze’ me achter hadden mogen laten.

Santorini, Griekenland

Schitterend Santorini

Santorini

De Seven Seas Voyager lag geduldig te wachten tijdens ons bezoek aan Santorini

Mystiek moment in College fjord
Toen ik in Alaska was, was het 30 graden. Met mijn neus bovenop de Global Warming. Heel apart om mee te maken. Maar, tijdens de cruisedag door College fjord hadden we ‘geluk’, het was mistig en fris, gewoon zoals het weer hoort te zijn in Alaska. In alle vroegte, samen met een handje vol medepassagiers, stonden we op de punt van de Diamond Princess. Warme jas aan en mijn handen rondom een kop warme thee. En genieten maar. Van de stilte en het onvergetelijke mystieke uitzicht.

Diamond Princess, Alaska

Op het dek van de Diamond Princess in College fjord, Alaska

College fjord, Alaska

De mist was overal om ons heen

College fjord, Alaska

Mistig en mystiek College fjord, Alaska

Vliegen over de zee
Een dag op zee aan boord van een cruiseschip is altijd fijn. Even niet een bestemming die je smachtend aankijkt om ontdekt te worden. Zeker bij een zeilschip van Star Clippers. De boegspriet werd gelijk mijn favoriete stek, hier hangt een net waar je in kan wegdromen. Als je op je buik ligt zoeft de zee onder je door, wat een ultiem gevoel van vrijheid! Dat je eruit ziet als een rollade als je weer het dek op loopt, is een ieniemienie nadeel. Weet je gelijk waarom ik er geen foto bijplaats.

Verrassend authentiek Corsica
Ik ben gauw in mijn element in een land waar Frans de voertaal is. Maar het Franse eiland Corsica heeft wel iets extra’s. Ik vond de sfeer heel bijzonder. Ruige natuur, azuurblauw water en erg veel te doen! Dat is moeilijk kiezen als je er maar een dagje bent. Wij hebben het natuurpark bezocht. Zonder twijfel een eiland om naar terug te keren. Corsica was onderdeel van mijn cruise met de Wind Surf.

Corsica

De ruige rotsen van Corsica

Het bewijs, ik was er echt, op Corsica

Het bewijs, ik was er echt, op Corsica

Caribische onbezorgdheid
Aan het Caribische eiland Antigua heb ik blije muziekherinneringen. Op het strand was een Bob Marley-achtige muzikant zijn cd aan het verkopen. Ik wilde eerst graag even luisteren, kon dat? Ja hoor, ik kreeg zijn Apple op schoot, oortje in en het uur daarop volgend heb ik hem niet meer gezien. Daarna kwam hij vragen wat ik ervan vond. Geraakt door zijn vertrouwen en onbevangenheid, kocht ik natuurlijk een cd-tje van hem. Zou dat zijn sales techniek zijn geweest? Het was bijna jammer om weer terug aan boord te gaan van de Emerald Princess.

Antiqua

Genieten van zon, zee en strand op Antiqua

Eindelijk naar Pompeï
Pompeï in Italië stond hoog op mijn lijstje. Dit dorpje, overvallen door een vulkaanuitbarsting van de Vesuvius, maakte erg veel indruk. De poses waar de versteende mensen in vereeuwigd zijn, verraden hoe onverwacht deze uitbarsting was. Midden in hun activiteit zijn ze eerst door het hete as droevig aan hun einde gekomen en vervolgens door het lava versteend, heel apart om te zien. Ik denk dat Pompeï vroeger prachtig was, de vele badhuizen en tempels gaven mij het gevoel door een plaatsje met veel allure te lopen. Tijdens deze cruise heeft mijn camera voor veel lachmomenten gezorgd. Ik was namelijk nog niet ‘digitaal’ en het terugspoelgeluidje wat ‘rolletje vol’ betekende gaf de meesten van mijn reisgenoten een gevoel van nostalgie. Die foto’s liggen in mijn kist vol kostbaarheden te wachten tot ze in gescand gaan worden.

Petra, de beroemde roze stad
Tijdens mijn cruise door het Suezkanaal met de Silver Whisper stond ook Aqaba op de route. Dat betekent… een bezoek aan Petra in Jordanië! Mijn geluk kon niet op. Deze uit rotsen gehakte, jarenlang verstopte stad stond al tijden hoog op mijn bucketlist. We liepen door een kloof en ineens doemt daar dan de bekende foto voor je neus op. Wat een belevenis om daar in het echt te staan! Graag zou ik er nog eens een dag naar terug gaan om het spoor van zonnestralen te volgen met het kleurenspel wat hier bij hoort.

Petra, Jordanie

Gevonden! Welkom in Petra, Jordanie

Petra, de roze stad van Jordanie

Petra, de roze stad

Rakelings langs de rotsen van Capri
Voor de Italiaanse kust bij Capri wachtte ons een prachtige verrassing. De Seven Seas Voyager bewees dat ‘size matters’, het schip was namelijk klein genoeg om tussen de rotsen voor de kust van Capri te varen. Vanaf ons balkon konden we de rotsen bijna aanraken! Heel bijzonder, zeker omdat de ondergaande zon er een special effect aan gaf.

Capri, Italie

Het uitzicht vanaf de balkonsuite van de Seven Seas Voyager

Capri Italie

Vanaf het balkon kon je de rotsen bijna aanraken

Zo ben ik tijdens mijn cruises op plekken gekomen waar ik anders met een landvakantie niet zo gauw aan gedacht zou hebben. Zie jij jezelf ook een cruise maken? Of misschien ben je al eens op cruise geweest?

Categorieën: Cruises | Tags: , | 10 reacties

Berichtnavigatie

10 gedachten over “Onvergetelijke cruisemomenten

  1. Ohhh jaaaaa! Zee, varen, golven, in de verte turen, op plekken komen waar je met een landvakantie niet (gauw) komt.. <3 Zelf hebben wij een keer een 'cruise' (zeilen op kleine schaal) gedaan langs de turkse kust. Dat was één van de gaafste vakanties ooit. Geweldig!

  2. Tazzz

    Sjee Lin, ik volg je blog op de voet. Vind t leuk om je verhalen te lezen en om even op je schouder te mogen zitten tijdens de mooie reizen die je maakt en gemaakt hebt. Keep up the good work girl! X

  3. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar we hebben er wel al serieus over zitten nadenken. Heerlijk vertoeven op een boot terwijl ze je weer naar de volgende prachtige bestemming brengen. Beter kan toch niet? Misschien is voor volgende zomer!

  4. Cruise naar Alaska staat hoog op mijn wensenlijst. Moet je eerlijk zeggen dat cruisen (denk ik) niks voor mij is maar ja, dat deel van Alaska blijft me roepen…

    • :-) Er is maar 1 manier om te testen of cruisen iets voor je is. Als het niet via werk op mijn pad was gekomen, was ik misschien ook nooit op cruise gegaan. Alaska brengt een big smile op mn gezicht als ik er aan denk! Alaska is nog niet van mij af!! :-)

  5. Wow, wat een mooie plekken heb je al bezocht! Ik zie een cruise naar warme(re) oorden ook wel zitten na mijn eerste cruise ervaring!

    • Ik las je blogpost, leuk! De aanbiedingen in de gaten houden dus! Of een bloggers vakantiecruise opzetten? Kwam vandaag in mij op. Wel betalend dan, maar zou wel gezellig zijn!

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

