Capture the Colour 2013

Tibetaanse gebedsvlaggetjes

All colours of the elements, captured in these prayer flags

Yes! Dank je wel Daphne van Marlow Travels voor de nominatie voor Capture the Colour 2013. Ik zag deze hier en daar al voorbij komen en vind het erg leuk om nu zelf mee te doen.
Het initiatief van deze wedstrijd is van Travel Supermarket. Het idee is om vijf foto’s te posten, ieder met een kleur als thema. De kleuren die je in je foto’s moet laten spreken zijn blauw, wit, rood, groen en geel. Ook nomineer je vijf mede-travelbloggers om de buzzz in stand te houden. Via een tweet stel je Travel Supermarket op de hoogte van je deelname en dan is het afwachten geblazen… Ook kan je hashtag #CTC13 in je tweet gebruiken.

Wat tof om de kleurkeuze te zien! Precies de vijf kleuren van de Tibetaanse gebedsvlaggetjes die ik overal in Nepal heb zien wapperen. De kleuren blauw, wit, rood, groen en geel wisselen elkaar vrolijk af en staan voor de elementen hemel, wind, vuur, water en aarde. In Nepal was ik helemaal in mijn element, vandaar dat ik voor deze wedstrijd mijn kleurrijke beelden van dit magische land inzet. De geluksmantra’s op de vlaggetjes worden door de wind verspreid volgens de Tibetaanse boeddhisten. Een beetje geluk schijnt te helpen toch?!

Uitzicht Ananpurna trekking

Blue! Amazing blue and clear skies surrounded us each day during the Annapurna trekking.

Himalaya peaks

White! Viewing the first white peaks of the Himalaya is something I will never forget.

Durbar Square, Kathmandu

Red! Durbar Square in Kathmandu is full of red details.

Himalaya Nepal

Green! Green pepers drying in the sun while overlooking the peaks of the Himalaya.

Chitwan National Park, Nepal

Yellow! Neverending fields of musterd seed in Chitwan National Park in Nepal

Ik nomineer graag de volgende travel bloggers:
susanisweg
ThatWanderlust
Nomad and villager
Eva Hopstaken
Travelleranto

Succes, ik kijk uit naar jullie foto’s.

Categorieën: Bloginspiratie | Tags: | 8 reacties

Berichtnavigatie

8 gedachten over “Capture the Colour 2013

  1. Prachtige foto’s! Mooi dat die gebedsvlaggen precies die kleuren hebben. Ik heb mijn foto’s ook geblogd, leuke tag is het! Ik zie echt overal die foto’s voorbij komen, tof!

  2. Patrick

    Droomfoto’s!

  3. travelleranto

    wow … Nepal staat héél hoog op mijn verlanglijstje. Gave foto’s!

  4. Leuke post, origineel dat je alleen foto’s van Nepal hebt gebruikt! Onze inzending staat inmiddels ook een tijdje online :)

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

