Bouwreis India van Habitat for Humanity

Hoe mooi en inspirerend is het als iemand haar spaarzame vakantiedagen combineert met vrijwilligerswerk? Mijn oud-collegaatje Barbara van Kesteren is er zo’n eentje. Voor Habitat for Humanity reist zij 5 oktober af naar het verre India. Barbara gaat niet alleen op reis, samen met een team vrijwilligers gaat zij daar letterlijk een steentje bijdragen.

Habitat for Humanity noemt dit bouwreizen. Samen met de lokale vakmensen help je een week lang een dorp met de bouw van nieuwe huizen. Vanaf maart is Barbara en haar teamgenoten van de bouwgroep ‘600 jaar Nijkerk bouwt in India’ al bezig om op creatieve wijze geld in te zamelen zodat ze daar straks echt een slag kunnen maken.

Ik heb heel wat jaartjes met Barbara samengewerkt en toen ik zag dat ze deze reis ging maken, was dit voor mij zo duidelijk als wat, zij heeft de uitgelezen persoonlijkheid hiervoor. Met haar focus, passie en grote hart weet ik zeker dat zij heel wat mensen gaat inspireren en vooral ook aan het lachen gaat maken. Een aanpakker is ze ten voeten uit en dat is precies wat daar nodig is.

Ik ga haar volgen! En ik heb haar uitgenodigd om als gastblogger haar belevenissen te delen op mijn blog. Dit kan live vanuit locatie zijn, of als ze weer terug is. Want bouwen is natuurlijk haar hoofddoel, bloggen kan ook later. ;-)

Wil je Barbara steunen? Elke bijdrage helpt, hoe klein ook. En reken maar dat Barbara ervoor zorgt dat het op de juiste plek belandt. Via haar persoonlijk profiel kan je een kijkje nemen. Ook lees je haar motivatie om aan deze bijzondere reis deel te nemen.

Uiteraard houdt het team zelf ook een blog bij om zo al hun avonturen te kunnen delen.

Wordt vervolgd…

Categorieën: Vrijwilligersreis | Tags: , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

