Denemarken: accommodatietips

Accommodatie tips Limfjorden

Even de mooie kamer van bovenaf bekijken

Even de mooie kamer van bovenaf bekijken

In mijn andere blogpost Ontdekkingsreis Limfjorden lees je de avonturen van mijn roadtrip naar dit nu nog minder bekende gebied van Denemarken. Tijdens deze roadtrip sliep ik in de volgende bijzondere accommodaties

Holstebro
In deze gezellige stad logeerde ik in Bentes Bed and Breakfast. Dit was mijn eerste ervaring met een onbemande bed and breakfast. De sleutel kon ik via een code die ik in de bevestiging per e-mail had gekregen uit een kastje toveren. En natuurlijk kreeg ik de deur daar niet mee op slot. Na een belletje met de eigenaar bleek: in Denemarken doe je de klink omhoog wanneer je de deur afsluit. Gelukkig gauw opgelost dus.
De kamers hebben een klein keukentje met opklaptafeltje waar je van een zelf gemaakt ontbijtje kan genieten. De inrichting is eenvoudig maar alles wat je nodig hebt is aanwezig. De tuin is prachtig en geeft deze bed and breakfast haar meerwaarde. Toen ik aankwam scheen de zon en gaf dit gelegenheid voor een heerlijk relaxmoment na een lange autorit. Je wandelt binnen vijf minuutjes het centrum in, perfect! Ik kon mijn auto op het terrein zelf kwijt.

Genieten in de tuin van Bentes Bed and Breakfast

Genieten in de tuin van Bentes Bed and Breakfast

Bentes Bed and Breakfast

Bentes Bed and Breakfast

Vinderup
In het leuke en kleinschalige Vinderup heb ik geslapen in een comfortabele cabin op Sevel camping die voorzien was van alle gemakken. Een terras, keuken, eettafel, aparte slaapkamer, badkamer, bedlinnen (tegen betaling), alles was aanwezig. Het leuke van een camping is dat je omringd bent door natuur. Vanaf het campingterrein kan je diverse wandelingen doen. En er was Wi-Fi! En een springkussen en speeltuin met schommels… Het weer liet het dit keer niet toe, maar anders had ik zeker nog even een duik in het zwembad genomen.

Fun op de camping

Fun op de camping

Even wat aantekeningen maken

Even wat aantekeningen maken

Zelfs bovenin de cabin was nog een slaapplek

Zelfs bovenin de cabin was nog een slaapplek

Knusse slaapkamer in de cabin

Knusse slaapkamer in de cabin

Nog meer cabins, ook erg knus

Nog meer cabins, ook erg knus

Even schommelen

Even schommelen

Even op het springkussen op Sevel camping

Even op het springkussen op Sevel camping

Skive
Wauw, wat een indrukwekkend hotel in Skive. En wat een gelukje, de sleutelkaart die ik kreeg paste op een van de boothuisjes gelegen in het water aan een pier. De naam? Hotel Strandtangen. Het ontvangst was heel vriendelijk en de receptie stond vol met kunst van een kunstenaar die om de hoek woonde. Elke maand wisselt de collectie. Het boothuisje was supermodern ingericht, met heerlijke douche. Als je net zoals ik een doucheverslaving hebt is dit erg prettig. Het uitzicht op de haven was prachtig. Thee, koffie en warme chocolademelk stond klaar voor gebruik, altijd fijn. Comfortabele bedden, een verrassende inrichting en een mooie omgeving zorgde ervoor dat ik hier best nog wat nachtjes had willen blijven.

Ons boothuisje

Ons boothuisje

De boothuisjes liggen er prachtig bij

De boothuisjes liggen er prachtig bij

Woonkamer van het boothuisje

Woonkamer van het boothuisje

Wat een uitzicht!

Wat een uitzicht!

Uitzicht vanaf het boothuisje van Hotel Strandtangen

Uitzicht vanaf het boothuisje van Hotel Strandtangen

Zonsondergang in Skive

Zonsondergang in Skive

Categorieën: Autovakantie, Denemarken, Denemarken | Tags: , , | 2 reacties

Berichtnavigatie

2 gedachten over “Denemarken: accommodatietips

  1. Wauw, wat een geweldige accommodaties in Denemarken, die heb je mooi uitgezocht!

  2. Pingback: Deense delicatessen | TravelLin's TravelBlog

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

