Camping of glamping?

Kamperen is voor mij iets van vroeger. Met mijn ouders, zus en caravan inclusief chemisch toiletje op pad naar het zonnige Zuid Frankrijk, Italië of Zwitserland. Mijn zus en ik zaten achterin de auto met wapperende theedoeken voor de ramen om ons te beschermen tegen de warmte van de zon, terwijl voorin het onverwoestbare vakantie-cassettebandje aanstond met ‘The Best Of John Denver’. ‘Take me hooooooome, country roaaaaads’, moeiteloos zing ik nog steeds alles mee. Een vakantie die begon bij de voordeur. De basis van mijn voortdurend aanwezige reiskriebels.

Kamperen anno 2013
Om even ultiem op te laden en de drukte van alledag te ontvluchten ontstond het idee om een weekendje te gaan kamperen. Dit idee werd een plan…
Met een tot de nok aan toe gevulde TT gingen we op pad. Inclusief koelkastje en skottelbraai (lijkt op glamping…). Op naar camping Beek en Hei te Otterlo. Op het natuurkampeerterrein. Vijfentwintig kilometer van huis.

Voor herhaling vatbaar?
Rekening houdend met mijn herinneringen aan een harde Zuid-Franse grond, was ik ijverig op zoek naar een hamer. Ondertussen had vriendlief al drie haringen in de zachte Veluwse zandgrond gestoken. Dus. Dat ging vlotjes. Nadat zowel nacht een als nacht twee het luchtbed ons had laten stikken door zachtjes leeg te lopen en ik met mijn rommelige aard erg druk was met het vinden van spulletjes in een ongeorganiseerde tent, begon de vraag zich te vormen in mijn hoofd: is dit voor herhaling vatbaar? Ondanks dat ik mij ingeklemd tussen de tentdoeken moest aankleden, mij bij het douchehokje realiseerde dat de handdoek nog aan de waslijn bij de tent hing en het reliëf van een dennenappel inmiddels in mijn voetzool te herkennen was, zeg ik JA!
Ik heb erg genoten van mijn morning coffee terwijl de wind door de bomen ruiste en de eekhoorntjes schichtig van boom naar boom renden. Het was het erg leuk dat vrienden en ouders kwamen barbecueën, we zaten tenslotte in de buurt. Ook heb ik mijn tafeltennis- en badminton skills weer even opgehaald.

Conclusie
Wat woon ik in een prachtige omgeving! Ik reis het liefst de hele wereld af, maar wat was het leuk om het vakantiegevoel eens zo dicht bij huis te ervaring. Otterlo ligt perfect, tussen Arnhem en Apeldoorn in. En ja, de huifkartochtjes vliegen je om de oren. Maar ook wij waren bijna in de verleiding gekomen om een avond-wandelexcursie met hertgarantie te boeken. In Tanzania stond ik tenslotte vooraan bij dit soort activiteiten! Dit alles doet me een beetje denken aan het boek de Alchemist van Paulo Coelho. Ook daar is de uitspraak ‘home is where the heart is’ een mooie conclusie na een periode van vele zwerftochten. Ondertussen heb ik in Otterlo mijn volgende reisje voorbereid, want ik ben te nieuwsgierig naar alle geheimen en culturen van deze mooie aardbol waar nog veel bijzonders te beleven valt.

Foto verslagje

Ons wegwerphuisje.
Tent op Camping Beek en Hei in Otterlo

Het natuurkampeerterrein.
Natuurkampeerterrein Camping Beek en Hei, Otterlo

Even braaien.
Skottelbraai

Pas op!
Gamedrive Veluwe

Ik kon de boom in.
De boom in bij Otterlo, Gelderland

Veluwse Pannekoek.
Pannekoek

De bekende witte fietsen van De Hoge Veluwe.
De witte fietsen van De Hoge Veluwe

De beeldentuin van het Kruller Moller museum.
Beeldentuin Kruller Moller museum

Koffie traktatie!
Koffie traktatie bij Kroller Muller museum

Vier jij wel eens vakantie in eigen land?

Categorieën: Autovakantie, Natuur, Nederland, Weekendje weg | Tags: , , | 8 reacties

Berichtnavigatie

8 gedachten over “Camping of glamping?

  1. José

    Ja, ik ga vrijdag 10 dagen met de kampeersloep de Friese wateren op. Een kampeer ervaring op het water. Gelukkig zijn er in elk dorpje gezellige restaurants. :).

  2. Zoals jij het schrijft Lin zie ik het helemaal voor me. Leuk geschreven!

  3. Wat waren de kampeer vakanties van vroeger mooi. Mijn basis voor kamperen is toen ook begonnen en dat schrijf ik vanuit de rivier de Drome :-)))

  4. Haha, klinkt goed, als een mooie ervaring! Vooralsnog geef ik de voorkeur voor verder weg, maar wie weet blijf ik ooit ook zo dichtbij huis. Klinkt wel gezellig dat je vrienden en ouders gezellig op visite kwamen!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

