Vakantieboek report

De Wilden van Marion Pauw
Al een tijdje lag er een boek naar me te kijken, prominent aanwezig op mijn eettafel. Wanneer ga je mij lezen? Ik heb een mooi verhaal te vertellen. Dit weekend heb ik tijd gemaakt! En, ik heb het boek in een weekend uitgelezen. Ik lees het liefst een verhaal wat zo min mogelijk lijkt op mijn eigen leven om er echt even uit te zijn. Ook lees ik graag boeken over reizen, mensen op reis, andere culturen etc. Het boek wat nu voldaan en uitgelezen een mooi plekje (op kleur!) in mijn boekenkast heeft gekregen valt in deze laatste categorie. ‘De Wilden’ heet het boek, geschreven door Marion Pauw. De recensie van dit boek had ik gelezen in de Happinez en meteen dacht ik, die wil ik graag lezen!

De Wilden van Marion Pauw

Het verhaal
Het verhaal speelt zich af in de jungle van Panama. De hoofdrolspeler Naní wordt door Marion Pauw vormgegeven als een moderne vrouw die graag de trends volgt en indruk wil maken op haar omgeving. Ze heeft veel balletjes hoog te houden, zoals haar gezin, vriendinnen en eigen bedrijf. Aandacht voor zichzelf schiet erbij in en daarmee belicht Marion Pauw een thema wat voor velen herkenbaar is en past in deze tijd. Wie worstelt er niet met de balans vinden tussen tijd voor jezelf, je hart volgen en ondertussen je omgeving ‘pleasen’? Het boek leest ontzettend lekker, je vliegt over de bladzijdes heen, de schrijfstijl is erg prettig en het verhaal vlot. Er zit humor in en ook aan de nodige emotie is gedacht. Lees mee hoe een leven zonder internet, telefoon en bh toch mogelijk is en stiekum misschien wel meer voldoening geeft. Lees mee hoe Naní’s geplande westerse leven ineens een onverwachte twist krijgt. Overleven in de onvoorspelbare jungle van Panama is even andere koek. Gelukkig is daar ineens een indianenstam die haar in hun hart sluit. Daar liggen nieuwe uitdagingn op haar te wachten en ook ik als lezer werd getriggerd om mee te denken over wat nu echt telt.

Ik ga verder niks verklappen, ik heb het met veel plezier gelezen (oké, en een traan gelaten bij de laatste pagina’s) en daarom vind ik het een aanrader als vakantieboek. Dus neem mee in je reiskoffer, backpack of e-reader! Want op vakantie gun je jezelf vaak eindelijk wat leestijd.

Categorieën: Vakantieboek report | Tags: , | 7 reacties

Berichtnavigatie

7 gedachten over “Vakantieboek report

  1. Gretig wil ik alles hierover weten maar dat van op kleur in je boekenkast vind ik niet eerlijk <3

    • Hi Lot, vertel, wat is er niet eerlijk aan? :-)

      • Lindi
        Weer zo’n opmerking van mij….je kent me…
        Je Reisboek Report is zo vol kleur …..dat ’t niet op kleur te leggen is….
        Positief bedoeld dus
        maar mijn talent om tussen de regels door te willen schrijven
        Behoeft nog veel oefening

        Wederom nooit te oud om te leren dus……………kus

      • Dank je voor het compliment Lot, ik vind het erg leuk dat je mijn blog zo trouw leest.

  2. Ik neem em mee op mn E reader!!! X

  3. Klinkt interessant, ik ga hem onthouden!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

